بیماری افزایش فشار خون , هیپرتانسیون

بیماری افزایش فشار خون , هیپرتانسیون : بیماری افزایش فشار خون یا همان هیپرتانسیون ، یکی از بیماری های قلبی عروقی شایع می باشد . ممکن است فشار خون هیچ علائمی نداشته باشد ، و و فرد سالیان سال ، هیپرتانسیون میتلا باشد ، در آمریکا حدود بیش از ۲۰% از بالغین به این بیماری مبتلا هستند ، و در بسیاری از آنان این بیماری تشخیص داده نمی شود . فشار خون بالا اگر کنترل شده نباشد ، ممکن است بیماری های جدی مانند سکته و حمله ی قلبی را افزایش دهد . در واقع فشار خون ، به میزان خونی که توسط قلب پمپ می شود و اینکه شریان ها در برابر خون تولید شده ، چه مقدار از خود مقاومت نشان می دهند ، بستگی دارد . هر چقدر خون پمپ شده توسط قلب بیشتر باشد ، و شریان ها تنگ تر و باریک تر باشند ، در آن صورت فشار خون بالا می شود . به فشار خون سیستولیک mmHg 140یا بیشتر، با فشار خون دیاستولیک mmHg 90 یا هیپرتانسیون گفته می شود .

بیماری افزایش فشار خون

بیماری هیپرتانسیون با یک یار بالارفتن فشار خون قابل تشخیص نمی باشد . بر حسب طبقه بندی انجام شده ، فشار خون بالا بر حسب ارزش میانگین سه بار یا بیشتر فشارخون که درسه ملاقات یا بیشتر گرفته شده باشد تعیین می شود . طبقه بندی بیمار بر حسب بالاترین میزان در مورد فشار خون سیستولیک یا دیاستولیک می باشد . مشکلی که فشار خون بالا دارد ، این است که ، به ندرت قابل تشخیص است . ولی با این وجود خون دماغ شدن و قرمزی صورت می تواند جز علائم فشار خون بالا باشد .

همچنین فشار خون بالا دارای علائم زیر می باشد :

• سردرگمی
  • خواب آلودگی
  • کما

بیمارانی که به فشار خون بالا مبتلا هستند ، همه روزه به مطب های دندانپزشکی مراجعه می کنند . این بیماری مخصوصا در بین بیماران مسن تر که در بیشتر کارهای پریودنتال دیده می شوند ، شایع تر است .

هیپرتانسیون اولیه غیر قابل تشخیص است ، و معمولا بیمار علائم خاصی ندارد . اگر هیپرتانسیون به موقع تشخیص داده نشود ؛ افزایش یافته وشدیدتر می شود و در نهایت منجر به بیماری شریان قلبی ، آنژین ، آنفارکتوس میوکارد ، نارسایی احتقانی قلبی ، AVA یا نارسایی کبدی می گردد.

در مورد بیمارانی که فشار خون بالا دارند ، وتحت کنترل پزشکی نیستند ، نباید هیچ گونه درمان عادی پریودنتال در مورد آن ها انجام شود . در مورد بیمارانی که در Stage3 افزایش خون قرار دارند ، تنها مراقبت های اورژانس انجام می شود و ای مراقبت ها تا زمانی است که ، افزایش فشار خون تحت کنترل درآید . پزشک برای کنترل درد وعفونت مسکن ها وآنتی بیوتیک تجویز می کند . در مورد عفونت های حاد ممکن است ، به برش و درناژ جراحی نیاز باشد . در این صورت توصیه ای که انجام می شود ، این است که ناحیه جراحی کوچک باشد تا خونریزی شدید ، که در فشار خون بالا دیده می شود ، تحت کنترل باشد .