ایمپلنت بدون درد و خونریزی

ایمپلنت بدون درد و خونریزی : هر کدام از ما ممکن است ، به دلایلی چون بروز حادثه و ضربه خوردن دندان ، و یا پوسیدگی دندان ، دندان یا دندان های خود را از دست دهیم . دندان سالم تاثیر زیادی در سلامت جسمانی و روحی دارد ، و علاوه بر اینکه عمل جویدن و صحبت کردن با دندان سالم راح تر است ، در زیبایی و جذابیت چهره هم نقش بسیار حائز اهمیتی دارد . و چه بسا افراد به دلیل مشکل بی دندانی و عدم اعتماد به نفس از فعالیت های اجتماعی باز بمانند .

ولی با پیشرفت تکنولوژی های نوین نباید ، نگران مشکل بی دندانی باشیم . امروزه ایمپلنت دندانی به عنوان یکی از اساسی ترین و بهترین روش های حل مشکل بی دندانی است . برخی از افراد از انجام ایمپلنت دندانی به دلیل درد و خونریزی واهمه دارند ، در ادامه ی این مقاله به معرفی روشی برای انجام ایمپلنت بدون درد و خونریزی می پردازیم .

ایمپلنت بدون درد و خونریزی

در کلینیک دندانپزشکی دنتیست ایران ، کلیه ی خدمات دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان ، با بهره گیری از جدید ترین تکنیک ها و شیوه های نوین توسط بهترین و مجربترین دندانپزشکان ارائه می شود .

ایمپلنت بدون درد و خونریزی

یکی از بهترین راههای کاشت دندان ایمپلنت دندانی است ، ولی اکثر مردم به دلیل ترس از جراحی ایمپلنت از انجام کاشت دندان منصرف می شوند ، حتی در موارد بسیار ضروری هم عده ای جرات انجام دادن عمل ایمپلنت دندانی را ندارند .

ولی امروزه با پیشرفت علم دیگر جای نگرانی برای درد و خونریزی جراحی ایمپلنت نمی باشد . امروزه می توان با روش PUNCH FLAPLESS TECHNIQU ، جراحی ایمپلنت را به راحتی و بدون درد و خونریزی انجام داد . متخصصین ما در کلینیک دنتیست ایران از این روش هم برای ایمپلنت دندانی ، برای جلوگیری از درد و خونریزی بیمار استفاده می کنند .

روش PUNCH FLAPLESS TECHNIQU برای جراحی ایمپلنت بدون درد و خونریزی چه مزیت هایی دارد ؟

• سرعت کاشت ایمپلنت دندانی در این روش بسیار زیاد است ، به گونه ای که در عرض پانزده دقیقه ، عمل کاشت دندان انجام می شود .
  • این روش خونریزی ندارد ، و یا خونریزی خیلی کمی دارد ، و این برای بیمارانی که فشار خون بالا دارند و یا از داروهای ضد انعقادی خون استفاده می کنند ، روش مفید و سودمندی است .
  • این روش کمترین درد را به همراه دارد ، و دلیل آن این است که ، میزان تروما تا %۹۵ کاهش پیدا می کند و باعث می شود که درد به کمترین فشار خود برسد .
  • این روش عوارض جراحی را به حداقل می رساند .
  • موفقیت ایمپلنت دندانی در این روش زیاد است ، و دلیل آن این است که به دلیل استفاده از روش PUNCH یا FLAP میزان عفونت کمتر است .
  • این روش در بین افراد سیگاری بهترین روش است .
  • به دلیل باز و بسته کردن لثه ، میزان تحلیل استخوان بسیار کم است .

اکثردرمان های جراحی ایمپلنت در مطب دندانپزشکی و با استفاده از بی حس کننده ها انجام می شود . برای کاهش استرس بیماران برای عمل جراحی ایمپلنت دندانی، در شب قبل از عمل جراحی ، دندانپزشکان استفاده از آرام بخش را توصیه می کنند. در طی یک نظرسنجی انجام شده ، مشخص شد که استرس کاشت ایمپلنت به اندازه استرس کشیدن دندان است و جای نگرانی وجود ندارد .

مرحله اول جراحی ایمپلنت به روش بالا

اولین اقدامی که دندانپزشک انجام می دهد ، این است که دهان بیمار را آماده سازی کند و سپس لثه در جایی که قرار است ایمپلنت کاشته شود ، شکاف می دهد . برای این کار دندانپزشک با استفاده از تجهیزات پزشکی در اندازه مشخص در محل مورد نظر سوارخی ایجاد می کند و بعد از اینکه ایمپلنت را در ناحیه مورد نظر قرار داد ، لثه را بخیه زده و به حالت اولیه خود باز می گرداند . بعد از انجام جراحی ایمپلنت دندانپزشک اقدامات بعدی را که شامل تجویز دارو ، توصیه های بهداشتی بعد از انجام عمل جراحی ایمپلنت و قرار ملاقات بعدی را به بیمار ارائه می دهد . نکته ی قابل توجه و بسیار مهم این است که بعضی از جراحی های ایمپلنت فقط در یک جلسه انجام می شود .

مرحله دوم جراحی ایمپلنت

در مرحله دوم جراحی ایمپلنت پعد از اینکه ایمپلنت با استخوان پیوند خورد و ایمپلنت در لثه محکم و سفت شد . عمل جراحی برداشتن سرپوش انجام می شود و تاج مصنوعی اولیه جایگذاری می شود. زمان صرف شده در این مرحله نسبت به جراحی ایمپلنت کمتر است . در این مرحله در صورت صلاحدید دندانپزشک ، روکش موقت تاج بر روی ایمپلنت قرار گرفته می شود . پس از انجام این اقدامات مرحله دوم قالب گیری برای طراحی و ساخت تاج نهایی در لابراتوار انجام می شود.

مرحله پایانی جراحی ایمپلنت

مستقر کردن روکش دندان مصنوعی : پس از اینکه تاج در لابراتوار ساخته شد ، دندانپزشک آن را با دقت بررسی خواهد کرد تا مشکلی در طراحی آن نباشد و در صورتی که تاج فاقد کیفیت مطلوب باشد ، دندانپزشک آن را برای رفع مشکل به لابراتوار ارسال کرده و مشکل را حل می کند. بعد از آن ، تاج دوباره بررسی می شود ، و در صورت عدم وجود مشکل تاج را بر روی ایمپلنت قرار می دهد. سپس اقدامات مراقبتی بعد از جراحی ایمپلنت را به بیمار تجویز می کند .